Wielka Brytania. Spada zatrudnienie w sektorze hazardowym

W Aktualności DNIA
- Updated

Najnowszy brytyjski raport rządowy pokazuje, że zatrudnienie w sektorze hazardu spadło od 2011 r. o 14,7%. Jako główną przyczynę takiego stanu rzeczy wskazuje się wzrost sprzedaży w kanale online kosztem sprzedaży detalicznej.

Według najnowszych danych Departamentu Cyfrowego, Kultury, Mediów i Sportu (DCMS) poziom zatrudnienia w sektorze hazardowym w Wielkiej Brytanii spadł o 12,6% w 2019 r. w porównaniu do roku poprzedniego.

W 2018 r. w brytyjskich firmach hazardowych zatrudnionych było 87 000 osób. W 2019 r. liczba ta wynosiła jus tylko 76 000, czyli o 14,7% mniej niż w 2011 r., od kiedy DCMS zaczął rejestrować poziomy zatrudnienia w branży hazardowej.

Pośród zatrudnionych, zdecydowana większość to etatowi pracownicy, bowiem jak wynika z raportu tylko 5 tysięcy spośród pracujących w branży to osoby współpracujące, jednak prowadzące działalność na własny rachunek.

Branża zatrudnia głównie Brytyjczyków, jednak już około 9 tysięcy pracowników pochodzi z krajów UE i spoza UE. To znacznie więcej niż chociażby w 2018 r., twierdzą autorzy raportu.

Najwięcej pracowników branży hazardowej zatrudnionych jest w Londynie, gdzie miejsca pracy ma ok. 20 tysięcy osób. Liczba ta jest jednak o tysiąc niższa niż w 2018 roku.

Cara Kerr, szef operacji europejskich w firmie rekrutacyjnej Pentasia, powiedziała, że ​​spadek liczby zatrudnionych spowodowany był przede wszystkim rozwojem kanału sprzedaży online kosztem kanału tradycyjnego i coraz ostrzejszymi brytyjskimi normami prawnymi.

Mniej firm koncentruje się na wejściu na rynek w Wielkiej Brytanii z powodu skomplikowanych przepisów, a na dodatek sprzedaż w Internecie z roku na rok rośnie przy jednoczesnym spadku sprzedaży naziemnych placówek. Te dwa czynniki w głównej mierze wpływają na poziom zatrudnienia w sektorze hazardowym.” – podsumowała Kerr.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu