Wielka Brytania. Tysiące nieletnich narażonych na reklamy nielegalnego hazardu

W Aktualności DNIA
- Updated

Zgodnie z najnowszymi badaniami, tysiące dzieci może być narażonych na kontakt z reklamami podmiotów (nie posiadających licencji) oferujących gry hazardowe podczas pozornie niewinnego korzystania z mediów społecznościowych, czytamy w znanym brytyjskim dzienniku „The Independent”. Naukowcy twierdzą, że nawet jedna czwarta osób mająca kontakt z reklamami hazardu może być w wieku poniżej 16 lat.

Badający przyjrzeli się między innymi ponad 800-tysiącom tweetów powiązanych z tradycyjnym hazardem, a także z zakładami e-sportowymi. Korzystając z ogólnodostępnych danych, algorytm ocenił, że 41 tysięcy kont, które wchodziły w interakcje z tymi tweetami prawdopodobnie należało do osób poniżej 16 roku życia. Jak donosi dziennik, okazuje się, że dzieci bardzo chętnie reagują na reklamy e-sportowe, odpowiadając za prawie 28% interakcji z tą formą treści.

Autorzy badania z Uniwersytetu w Bristolu, wezwali firmy technologiczne do usprawnienia oraz efektywniejszego wykorzystania narzędzi weryfikujących wiek, aby zapewnić bezpieczeństwo i izolację reklam hazardowych przed nieletnimi.

Według danych brytyjskiej Komisji ds. hazardu, szacuje się, że nawet 55 tysięcy młodocianych w Wielkiej Brytanii może mieć problem z hazardem. Najczęstsza forma pierwszego kontaktu i zapoznania się dzieci z hazardem to popularne „automaty z owocami”. Zebrane dowody wskazują, że narażenie na hazard w młodym wieku zwiększa ryzyko uzależnienia w późniejszym życiu.

Istotną platformą dla reklamy zarówno tradycyjnych jak i e-sportowych firm branży hazardowej stał się Twitter. Badanie wykazało, że pięciu największych operatorów – Ladbrokes, bet365, Coral, Betfred i Paddy Power w badanym okresie wysyłało średnio 78 tweetów dziennie. Wiele z tych treści zostało „zaprojektowanych tak, by były bardzo atrakcyjne i co najważniejsze, możliwe do udostępniania”, napisali autorzy badania. „W rezultacie bardzo trudno jest ograniczyć, a nawet przewidzieć odbiorców dla danego przekazu”.

Pomimo ryzyka narażenia dzieci, zaledwie 0,1% reklam hazardowych w mediach społecznościowych zawiera ostrzeżenie o wymaganym minimalnym wieku do postawienia zakładu. Naukowcy twierdzą, że blisko trzy czwarte reklam hazardowych narusza bądź łamie regulacje brytyjskiej branży reklamowej.

Zobacz też

IGT

Totalizator Sportowy kontynuuje współpracę z IGT. Nowa umowa podpisana.

Bez większych niespodzianek zakończył się prowadzony przez Totalizator Sportowy przetarg na wybór nowego dostawcy systemu loteryjnego. Nowym-starym dostawcą zostało

Czytaj więcej...

Holandia. KSA wzywa do usunięcia automatów z parków rozrywki

Kansspelautoriteit (KSA), holenderski organ ds. gier hazardowych, zapowiedział, że wprowadzi zmiany w obowiązujących przepisach, zgodnie z którymi automaty do

Czytaj więcej...

Spółka Novomatic z niemiecką licencją na zakłady

Novomatic Group uzyskało licencję na oferowanie zakładów sportowych w Niemczech. Operator na terenie naszych zachodnich sąsiadów będzie działał za

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu