Wielka Brytania. Tysiące nieletnich narażonych na reklamy nielegalnego hazardu

W Aktualności DNIA
- Updated

Zgodnie z najnowszymi badaniami, tysiące dzieci może być narażonych na kontakt z reklamami podmiotów (nie posiadających licencji) oferujących gry hazardowe podczas pozornie niewinnego korzystania z mediów społecznościowych, czytamy w znanym brytyjskim dzienniku „The Independent”. Naukowcy twierdzą, że nawet jedna czwarta osób mająca kontakt z reklamami hazardu może być w wieku poniżej 16 lat.

Badający przyjrzeli się między innymi ponad 800-tysiącom tweetów powiązanych z tradycyjnym hazardem, a także z zakładami e-sportowymi. Korzystając z ogólnodostępnych danych, algorytm ocenił, że 41 tysięcy kont, które wchodziły w interakcje z tymi tweetami prawdopodobnie należało do osób poniżej 16 roku życia. Jak donosi dziennik, okazuje się, że dzieci bardzo chętnie reagują na reklamy e-sportowe, odpowiadając za prawie 28% interakcji z tą formą treści.

Autorzy badania z Uniwersytetu w Bristolu, wezwali firmy technologiczne do usprawnienia oraz efektywniejszego wykorzystania narzędzi weryfikujących wiek, aby zapewnić bezpieczeństwo i izolację reklam hazardowych przed nieletnimi.

Według danych brytyjskiej Komisji ds. hazardu, szacuje się, że nawet 55 tysięcy młodocianych w Wielkiej Brytanii może mieć problem z hazardem. Najczęstsza forma pierwszego kontaktu i zapoznania się dzieci z hazardem to popularne „automaty z owocami”. Zebrane dowody wskazują, że narażenie na hazard w młodym wieku zwiększa ryzyko uzależnienia w późniejszym życiu.

Istotną platformą dla reklamy zarówno tradycyjnych jak i e-sportowych firm branży hazardowej stał się Twitter. Badanie wykazało, że pięciu największych operatorów – Ladbrokes, bet365, Coral, Betfred i Paddy Power w badanym okresie wysyłało średnio 78 tweetów dziennie. Wiele z tych treści zostało „zaprojektowanych tak, by były bardzo atrakcyjne i co najważniejsze, możliwe do udostępniania”, napisali autorzy badania. „W rezultacie bardzo trudno jest ograniczyć, a nawet przewidzieć odbiorców dla danego przekazu”.

Pomimo ryzyka narażenia dzieci, zaledwie 0,1% reklam hazardowych w mediach społecznościowych zawiera ostrzeżenie o wymaganym minimalnym wieku do postawienia zakładu. Naukowcy twierdzą, że blisko trzy czwarte reklam hazardowych narusza bądź łamie regulacje brytyjskiej branży reklamowej.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu