Wielka Brytania. Związki piłki nożnej z operatorami zakładów sportowych na cenzurowanym

W Aktualności DNIA
- Updated

Brytyjski minister sportu i cyfryzacji (DCMS), Nigel Adams ogłosił, że rząd Wielkiej Brytanii zamierza dokonać głębokiego przeglądu przepisów ustawy o grach hazardowych z 2005 roku. Kluczowym przedmiotem analizy mają być związki piłki nożnej z zakładami sportowymi.

W wywiadzie udzielonym stacji BBC Sport, Adams wyraził obawy, że brytyjskie rozgrywki piłki nożnej są za bardzo uzależnione od sponsorowania przez podmioty hazardowe. Minister DCMS poinformował również, że przygotowywany jest rządowy program dotyczący sportu w Wielkiej Brytanii.

Adams ujawnił, że przeprowadził rozmowy z dyrektorem generalnym FA, Markiem Bullinghamem. Rozmowy dotyczyły kwestii umożliwiania bukmacherom transmisji meczów Pucharu Anglii na ich stronach internetowych. Temat ten był w Wielkiej Brytanii szeroko dyskutowany w ostatnich tygodniach. Minister Adams poinformował szefostwo angielskiej federacji piłkarskiej, że sponsoring hazardu zostanie poddany przez rząd weryfikacji i ocenie pod kątem zasad prawnych, które stosowane są obecnie wobec produktów tytoniowych. Można się zatem spodziewać próby unifikacji przepisów w tym zakresie.

Według Ministerstwa Sportu szczególnie niepokojący jest wpływ sponsoringu zakładów bukmacherskich na najmłodszych fanów piłki nożnej. Ministerstwo zwraca uwagę, że logo operatorów zakładów sportowych widnieje na koszulkach wielu klubów Premier League, co upowszechnia gry hazardowe także wśród młodych ludzi.

Minister Adams poinformował, że analiza finansowania klubów i rozgrywek piłkarskich przez operatorów hazardowych zostanie przeprowadzona w 2020 roku. Działania te mają stanowić realizację obietnicy wyborczej złożonej przez brytyjskich konserwatystów w trakcie kampanii w 2019 roku. Konserwatyści zadeklarowali w programie wyborczym między innymi, że zwiększą bezpieczeństwo użytkowników Internetu. Jednym z rozwiązań ma tu być właśnie ograniczenie zasięgu witryn bukmacherskich.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu