Wielki deal w świecie hazardu online

W Aktualności DNIA
- Updated

Flutter Entertainment (były Paddy Power Betfair) przejmie The Stars Group, aby stworzyć nowego giganta hazardu online. W wyniku połączenia akcjonariusze Flutter będą właścicielami 55% nowej spółki, która w 2018 r. odnotowałaby łączny GGR w wysokości 3,8 mld GBP.

Flutter Entertainment zawarło umowę polegającą na zakupie akcji właściciela PokerStars, The Stars Group (TSG), aby stworzyć, jak twierdzą obie firmy, największego na świecie operatora zakładów i gier online.

W wyniku połączenia, akcjonariusze Flutter będą posiadać 54,6% udziałów w nowej spółce, pozostałą część obejmą akcjonariusze TSG. Ocenia się, że połączenie przyniesie synergię kosztów w wysokości 140 mln GBP rocznie.

Wszystkie marki należące do Flutter i TSG, w tym: PokerStars, Sky Bet, FanDuel, Paddy Power i Betfair wygenerowały w 2018 r. łączny GGR w wysokości 3,8 mld funtów. Warto zaznaczyć, że w tym samym okresie bet365 zanotowało wynik na poziomie około 3 mld funtów, a GVC 1,3 mld funtów.

W ramach, umowy Fox Sports będzie mieć prawo do nabycia do 18% FanDuel, podczas gdy inni amerykańscy partnerzy Flutter również otrzymają udziały w Fox Sports. Po sfinalizowaniu transakcji, CEO nowej grupy zostanie obecny CEO Flutter, Peter Jackson, a CEO TSG Rafi Ashkenazi zostanie nowym COO.

Ustalono ponadto, że powołany zostanie nowy 14-osobowy zarząd, w skład którego wejdą m.in. Jackson, Ashkenazi, McGann, CFO Flutter Jonathan Hill i były dyrektor generalny Sky Betting & Gaming Richard Flint jako non-executive director.

„Połączenie stanowi doskonałą okazję do dokonania znaczącej zmiany w naszej obecności na rynkach międzynarodowych i zapewnienia, że ​​jesteśmy w doskonałej pozycji, aby skorzystać z ekscytującej okazji w USA dzięki relacjom medialnym z FOX Sports, a także dzięki naszemu rozwojowi amerykańskich zakładów sportowych poprzez marki FanDuel firmy Flutter i FOX Bet firmy TSG” – powiedział Jackson.

Po ogłoszeniu tej informacji cena akcji Flutter Entertainment wzrosła o 15,22%.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu