Włochy: finanse bez zmian, kłótni o zakaz reklamy ciąg dalszy

W Aktualności DNIA
- Updated

Włoski rynek hazardowy odnotował spadki w operacjach naziemnych, ale dwucyfrowy wzrost hazardu online zrekompensował straty.

Dane opublikowane przez włoskiego regulatora hazardu –  Agenzia delle Dogane e dei Monopoli (ADM) – pokazują, że cały rynek hazardowy w kraju wygenerował w 2018r. GGR w wysokości €18,9 mld, zasadniczo niezmieniony w porównaniu do roku 2017. Hazard na lądzie spadł o 1,7% do 17,2 mld euro, podczas gdy wyniki online wzrosły o 18% do 1,6 mld euro.

Największy wzrost zanotowały zakłady sportowe online, które wzrosły o 10,4% do €1,4 mld. Spadki odnotowały m.in. zdrapki i loterie.

Udział państwa w wynikach wyniósł 10,4 mld EUR i jest równy 55% całkowitego wygenerowanego GGR przez sektor hazardowy.

Rząd twierdzi, że jego wysiłki mające na celu zapobieganie obstawianiu przez Włochów zakładów na licencjonowanych międzynarodowo stronach nieposiadających licencji ADM są skuteczne, jednak nie wszyscy wierzą w te słowa.

Włoski organ regulacyjny ds. telekomunikacji AGCOM wezwał rząd do zniesienia zakazu reklam hazardowych online, twierdząc, że jest to zbędne i nie ma podstaw prawnych.

W 31-stronicowym raporcie AGCOM stwierdził, że nie jest konieczne wprowadzanie zakazu reklam hazardowych online, podkreślając zalecenia Komisji Europejskiej z 2014 r., w których stwierdzono, że reklamy hazardowe online mogą odgrywać ważną rolę w kierowaniu konsumentów do licencjonowanych witryn z grami hazardowymi.

AGCOM oszacował, że włoska piłkarska Seria A straci rocznie 100 mln EUR przychodów ze sponsoringu i będzie zdecydowanie mniej konkurencyjna w stosunku do innych lig europejskich.

Zobacz też

Wielka Brytania. Zgoda CMA na fuzję Flutter Entertainment i The Stars Group

We wtorek brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) poinformował opinię publiczną, że w jego ocenie połączenie hazardowych gigantów, Flutter

Czytaj więcej...

Od kwietnia nowe regulacje reklamowe w Danii

Z początkiem kwietnia w Danii wchodzą w życie nowe przepisy marketingowe. Regulacje te nakładają na operatorów hazardowych obowiązek zamieszczania

Czytaj więcej...

Zmiany w belgijskiej loterii w związku ze znacznym spadkiem sprzedaży

Belgium National Lottery wprowadza duże zmiany w związku z ogromnym spadkiem sprzedaży swoich produktów wywołanym pandemią koronawirusa.Jak donosi The Brussels Times,

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu