WSA: strony z grami z wirtualną walutą powinny mieć licencję hazardową

W Aktualności DNIA
- Updated

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wydał wyrok dotyczący legalności funkcjonowania stron internetowych oferujących gry za wirtualną walutę w serwisach społecznościowych. Czyżby polskie władze zainteresowały się na poważnie tematyką hazardu w social games?

Wyrok został wydany do sprawy, w której dwie strony internetowe trafiły do specjalnego rejestru domen zakazanych – tego samego, w którym znajdują się np. operatorzy bukmacherscy nie posiadający licencji na prowadzenie działań w Polsce. Uzasadnienie organów państwowych było następujące: strony oferowały gry hazardowe, naruszając tym samym ustawę hazardową. Spółka będąca stroną w sprawie nie zgodziła się jednak z oceną urzędników urzędu skarbowego stojąc na stanowisku, że ich zdaniem nie oferowały gier hazardowych, a bezpłatną rozrywkę poprzez gry społecznościowe, która w Polsce nie jest zakazana. Ostatecznie sprawa trafiła do sądu. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę spółki

Uzasadnienie wyroku jest następujące: strony zostały zablokowane zgodnie z prawem, ponieważ umożliwiały możliwość gry na automatach. Czyn ten jest nielegalny, gdy nie posiada się odpowiedniej koncesji, a spółka o której mowa w artykule takowej nie posiadała. Warszawski sąd przyznał rację Ministerstwu Finansów co uzasadnił tym, że wirtualna waluta, których używa się w serwisie stanowią wygraną rzeczową w grach hazardowych. Część z nich jest przyznawana darmowo, ale gdy się skończą, użytkownicy mogą je zakupić. Tym samym zdaniem sądu mechanizm gry oraz jej regulamin świadczą o tym, że żetony są wygraną w grze, co wpada pod regulację związaną z UGH.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu