Wydatki na reklamę hazardu w Niemczech potrojone w ciągu ostatnich pięciu lat

W Aktualności DNIA
- Updated

Jak informuje Steven Stradbrooke z CalvinAyre.com, wydatki na reklamę hazardu osiągają w Niemczech szczyt mimo, że wiele reklamowanych produktów jest uważanych przez lokalne władze za nielegalne.  

Badania wykorzystujące dane zebrane przez firmę AdVision, która zajmuje się obserwacją mediów wykazały, że wydatki na reklamę gier hazardowych na niemieckim rynku w okresie czerwiec 2018 – maj 2019 r. wyniosły ok. 401 mln EUR. Stanowi to o prawie trzykrotnym wzroście w skali ostatnich pięciu lat. Zgodnie z uzyskanymi danymi mimo, że działalność kasyn online była zabroniona w niemal wszystkich niemieckich landach, znaczna część opisywanego wzrostu spowodowana była właśnie reklamą kasyn internetowych. Wydatki wzrosły tu o ok. 70 mln EUR w ciągu ostatniego roku. Kwoty przeznaczone na reklamę zakładów sportowych stanowiły przy tym 20% wszystkich wydatków, podczas gdy na loterie państwowe wydano 25% środków.

Przeprowadzone badanie wykazało również, że w każdym miesiącu średnio 64 różne firmy promują swoje produkty hazardowe w Niemczech. To wzrost o 35% w porównaniu z początkiem badanego okresu. Jeśli zaś mowa o kanałach wykorzystywanych do reklamy hazardu w Niemczech, telewizja skonsumowała aż 80% wszystkich wydatków na reklamę. Kilkunastu operatorów gier hazardowych w ubiegłym roku wydało po ponad 10 milionów euro na reklamę, ośmiu z nich zwiększyło swoje  wydatki, licząc rok do roku. W raporcie wyróżniono Wunderino (podmiot, który niedawno nabył niemiecką markę Mybet) oraz Unibet Grupy Kindred, jako firmy notujące szczególnie duże wzrosty wydatków w ubiegłym roku. Wedle wyników badania,  pięciu największych operatorów wydało kwoty stanowiące około połowy pieniędzy przeznaczonych na reklamę gier hazardowych w Niemczech.

Jak zauważają eksperci, rynek gier hazardowych w Niemczech wkracza obecnie w  tzw. fazę „tolerancji”. Od stycznia 2020 r. Operatorzy będą mogli składać wnioski o przejściowe licencje na zakłady sportowe online. Licencje będą jednak ważne tylko do 1 lipca 2021 r. Do tego czasu 16 niemieckich landów ma nadzieję osiągnąć porozumienie w sprawie nowej, stałej federalnej ustawy hazardowej, która może, ale nie musi, dopuszczać produkty online. Według wytycznych, które niedawno zostały ustalone dla potencjalnych niemieckich operatorów online, samo przyznanie tymczasowej licencji nie wystarczy, by operator mógł reklamować swoje produkty na niemieckim rynku. Będzie to wymagało odrębnej licencji uzyskanej od niemieckiego organu nadzoru telekomunikacyjnego.

Wygląda na to, że nowe regulacje, choć generalnie zmierzają w pożądanym przez branżę kierunku, wprowadzą jeszcze więcej biurokracji do procedur, które już dziś zainteresowani określają mianem legislacyjnego labiryntu.

Zobacz też

Rosja wprowadzi nowy kwartalny podatek

Rosyjscy licencjonowani operatorzy zakładów sportowych będą musieli płacić 5% podatek od GGR, co trzy miesiące. Takie rozwiązanie ma zostać

Czytaj więcej...

Austria. Rosną obawy dotyczące nielegalnego hazardu

Austriacka policja finansowa, tzw. Finanzpolizei, skonfiskowała ponad 660 automatów do gier, w ramach blisko trzystu kontroli przeprowadzonych od początku

Czytaj więcej...

Wielka Brytania. Widmo utraty połowy etatów w branży kasyn

Polityka brytyjskiego rządu, która doprowadza do powolnego wyniszczenia przemysłu kasynowego w kraju może kosztować brytyjskie społeczeństwo miliony. Blisko połowa

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu