Wydatki na reklamę hazardu w Niemczech potrojone w ciągu ostatnich pięciu lat

W Aktualności DNIA
- Updated

Jak informuje Steven Stradbrooke z CalvinAyre.com, wydatki na reklamę hazardu osiągają w Niemczech szczyt mimo, że wiele reklamowanych produktów jest uważanych przez lokalne władze za nielegalne.  

Badania wykorzystujące dane zebrane przez firmę AdVision, która zajmuje się obserwacją mediów wykazały, że wydatki na reklamę gier hazardowych na niemieckim rynku w okresie czerwiec 2018 – maj 2019 r. wyniosły ok. 401 mln EUR. Stanowi to o prawie trzykrotnym wzroście w skali ostatnich pięciu lat. Zgodnie z uzyskanymi danymi mimo, że działalność kasyn online była zabroniona w niemal wszystkich niemieckich landach, znaczna część opisywanego wzrostu spowodowana była właśnie reklamą kasyn internetowych. Wydatki wzrosły tu o ok. 70 mln EUR w ciągu ostatniego roku. Kwoty przeznaczone na reklamę zakładów sportowych stanowiły przy tym 20% wszystkich wydatków, podczas gdy na loterie państwowe wydano 25% środków.

Przeprowadzone badanie wykazało również, że w każdym miesiącu średnio 64 różne firmy promują swoje produkty hazardowe w Niemczech. To wzrost o 35% w porównaniu z początkiem badanego okresu. Jeśli zaś mowa o kanałach wykorzystywanych do reklamy hazardu w Niemczech, telewizja skonsumowała aż 80% wszystkich wydatków na reklamę. Kilkunastu operatorów gier hazardowych w ubiegłym roku wydało po ponad 10 milionów euro na reklamę, ośmiu z nich zwiększyło swoje  wydatki, licząc rok do roku. W raporcie wyróżniono Wunderino (podmiot, który niedawno nabył niemiecką markę Mybet) oraz Unibet Grupy Kindred, jako firmy notujące szczególnie duże wzrosty wydatków w ubiegłym roku. Wedle wyników badania,  pięciu największych operatorów wydało kwoty stanowiące około połowy pieniędzy przeznaczonych na reklamę gier hazardowych w Niemczech.

Jak zauważają eksperci, rynek gier hazardowych w Niemczech wkracza obecnie w  tzw. fazę „tolerancji”. Od stycznia 2020 r. Operatorzy będą mogli składać wnioski o przejściowe licencje na zakłady sportowe online. Licencje będą jednak ważne tylko do 1 lipca 2021 r. Do tego czasu 16 niemieckich landów ma nadzieję osiągnąć porozumienie w sprawie nowej, stałej federalnej ustawy hazardowej, która może, ale nie musi, dopuszczać produkty online. Według wytycznych, które niedawno zostały ustalone dla potencjalnych niemieckich operatorów online, samo przyznanie tymczasowej licencji nie wystarczy, by operator mógł reklamować swoje produkty na niemieckim rynku. Będzie to wymagało odrębnej licencji uzyskanej od niemieckiego organu nadzoru telekomunikacyjnego.

Wygląda na to, że nowe regulacje, choć generalnie zmierzają w pożądanym przez branżę kierunku, wprowadzą jeszcze więcej biurokracji do procedur, które już dziś zainteresowani określają mianem legislacyjnego labiryntu.

Zobacz też

W połowie czerwca w pełni ruszy brytyjska machina bukmacherska

Operatorzy zakładów bukmacherskich oraz salonów gier w Wielkiej Brytanii, otrzymali od rządu zielone światło na wznowienie działalności z dniem

Czytaj więcej...

Charytatywna loteria w Wielkiej Brytanii

Lottoland przekaże darowizny na rzecz czterech organizacji charytatywnych, w tym Brytyjskiego Czerwonego Krzyża.Firma zaprezentowała pierwszą w swoim rodzaju brytyjską

Czytaj więcej...

MGA bada wpływ Covid-19 na sektor gier

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Malta Gaming Authority (MGA), licencjonowani na Malcie operatorzy zakładów sportowych stoją w obliczu 40%

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu