XXIX Forum Ekonomiczne w Krynicy. Sport jako narzędzie promocji

W Aktualności DNIA
- Updated

Jednym z tematów poruszanych podczas XXIX Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju był sport traktowany jako narzędzie promocji. Sprawie poświęcono panel „Czy sport może być opłacalnym narzędziem promocji”. W dyskusji wziął udział m.in. Minister Sportu i Turystyki, Witold Bańka, oraz Aida Bella rzeczniczka prasowa Totalizatora Sportowego.

„Inwestycja w sport to zawsze trafiona inwestycja”, podkreślał podczas dyskusji Minister Witold Bańka, dodając, że „Sport to doskonała okazja do promocji, nie tylko kraju, ale także konkretnych postaw, dlatego ciągle zwiększamy nakłady na ten cel. Warto podkreślić, że w sporcie najważniejsze jest długofalowe myślenie oraz efektywność wraz z mądrym wydawaniem pieniędzy”.

Przedstawiciel rządu podkreślał również, że stworzony został „model współpracy ze spółkami skarbu państwa, dzięki czemu zawodnicy otrzymują pieniądze i mogą skupić się na tym, co najważniejsze, czyli treningu, bez obawy o finanse”. Wyraził również pogląd, że finansowanie poszczególnych drużyn i sportowców, czy organizacja sportowych wydarzeń może przynieść i przynosi wymierne korzyści zarówno finansowe, jak i wizerunkowe. „Jedna z najistotniejszych kwestii to synergia”, dodał również Minister Sportu.

Aida Bella, rzeczniczka prasowa Totalizatora Sportowego, podkreślała natomiast, że reprezentowana przez nią firma wspiera sport „nie tylko poprzez indywidualne finansowanie sportowców, czy poprzez wydarzenia sportowe”, bowiem TS jest jedyną spółką zobligowaną przepisami Ustawy o grach hazardowych do przekazywania w formie dopłat pieniędzy m.in. na fundusz rozwoju kultury fizycznej. „19 groszy z każdej złotówki wydanej na gry liczbowe przekazywanych jest właśnie na te fundusze” , przypominała rzeczniczka TS.

Przypomnijmy, że Funduszem zarządza Ministerstwo Sportu i Turystyki. Pozyskane pieniądze przeznaczane są na budowę i modernizację obiektów sportowych. Wedle danych TS w 2018 roku spółka przekazała na fundusz ponad 770 mln złotych, a od 1994 roku w sumie ponad 12 miliardów złotych. To ogromne kwoty, które kierujemy na finansowanie polskiego sportu.

Aida Bella przypomniała również, że w zeszłym roku spółka podjęła współpracę z szóstką utalentowanych sportowców. „Podpisaliśmy umowy ze sportowcami zarówno przygotowującymi się do najbliższych letnich igrzysk olimpijskich w Tokio, jak i ze sportowcami z zimowych dyscyplin. To bardzo ważne z punktu widzenia byłego sportowca, ponieważ wiem, jak ważne jest indywidualne wsparcie, kiedy zawodnik ma możliwość, żeby przygotować się w spokoju, ciszy i skupieniu do najważniejszej w życiu imprezy, jaką są igrzyska olimpijskie”..

Uczestnicy dyskusji zgodzili się z tezą, iż sport jest dobrym narzędziem promocji, przy czym wśród podmiotów, które powinny interesować się sportem w tym kontekście, wymieniali nie tylko firmy, ale także miasta, czy regiony. Jako przykład posłużył położony na południu kraju Kędzierzyn – Koźle, które jednoznacznie łączone jest z jedną z najlepszych polskich (i europejskich) drużyn siatkarskich – ZAKSA Kędzierzyn-Koźle. Sabina Nowosielska, Prezydent Miasta Kędzierzyn-Koźle, była uczestniczką dyskusji. Paneliści wskazywali również na przykłady sponsorowania Kamila Stocha, Roberta Kubicy, czy niegdyś Adama Małysza. Aida Bella wyraziła przy tym pogląd, że “Nie ma niszowych sportów, są tylko niewłaściwie opakowane marketingowo”.

W panelu wzięli udział ponadto: Anna Ziobroń, Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów w PKN Orlen, Monika Borzdyńska, dyrektor ds. komunikacji, promocji i marketingu PGE Narodowy; Jarosław Wittstock, Wiceprezes Zarządu Grupy Lotos.

Foto. RemazteredStudio

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu