Zakaz reklamy hazardu uderza w telewizję Sky

W Aktualności DNIA
- Updated

Telewizja Sky, gigant w branży medialnej wydała oświadczenie, w którym przyznała, że w trzecim kwartale tego roku odnotowała znaczny spadek przychodów z reklam w porównaniu do tego samego okresu w 2018 roku. Wynik ten w dużej mierze spowodowany jest zakazem reklamowania hazardu w Wielkiej Brytanii oraz nowymi ograniczeniami w tej kwestii wprowadzonymi we Włoszech. Jak podaje igamingbusiness wpływy z reklam giganta spadły aż o 18,2%.

Przychody Sky z tytułu reklam zmalały z 545 mln USD osiągniętych w trzecim kwartale 2018 roku do 446 mln USD w trzecim kwartale tego roku. Warto dodać, że to pierwszy kwartał od momentu wejścia w życie zakazu. Reklama jako całość stanowiła w tym okresie tylko 9,8% przychodów Sky.

W kwartalnym raporcie opublikowanym przez Comcast, właściciela Sky TV, stwierdzono, że wspomniany spadek „odzwierciedla niekorzystny wpływ zmiany przepisów związanych z reklamami hazardowymi w Wielkiej Brytanii i we Włoszech, a także pokazuje ogólne słabości rynku.”

Zgodnie z wprowadzonym zakazem, nie można wyświetlać żadnych reklam związanych z hazardem na pięć minut przed rozpoczęciem transmisji wydarzenia sportowego oraz przez taki sam czas po jego zakończeniu. Wyjątek stanowią jedynie transmisje wyścigów konnych oraz wyścigów chartów.

Brytyjski zakaz został wprowadzony 1 sierpnia br., co oznacza, że liczby przedstawione w raporcie odnoszą się tylko do dwóch miesięcy od momentu wejścia przepisów w życie. Warto dodać, że Sky TV posiada prawa do transmisji najlepszej i najbardziej dochodowej ligi piłkarskiej świata, angielskiej Premier League, której sezon rozpoczął się 10 sierpnia. Możemy więc przypuszczać, że wprowadzone ograniczenia mogą mieć jeszcze większy wpływ na przyszły kwartał, który obejmie trzy pełne miesiące rozgrywek tej ligi.

Z kolei we Włoszech, które wprowadziły ograniczenia z początkiem tego roku, oprócz zakazu reklam obejmują one również zakaz przekazywania informacji handlowych, takich jak lokowanie produktu.

Zobacz też

Londyn

Wielka Brytania. Zmiany w programach VIP i reklamie online

W Wielkiej Brytanii programy VIP będą ograniczone do klientów w wieku powyżej 25 lat. Nowe rozwiązania zostaną wprowadzone przez

Czytaj więcej...

eWinner celuje w żużel

Gdyński bukmacher eWinner został przedstawiony jako sponsor tytularny pierwszej ligi żużlowej i oficjalny sponsor PGE Ekstraligi. eWinner dołączył do

Czytaj więcej...

Nowy organ nadzoru w Singapurze

Singapurskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych zapowiedziało, że do 2021 r. powoła nowy scentralizowany organ nadzorujący lokalny rynek hazardowy. Organ regulacyjny ds. Gier

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu